Leveranse og betaling

Trygt, enkelt, raskt og personlig

Det er trygt å handle hos oss. Vi bruker Skandinavias ledende leverandør av betalingssystemer, og følger forbrukerkjøpsloven og distanseavtaleloven. Du må være minst 18 år for å handle på Eskap.

Leveringsvilkår

Alle leveranser skjer med bil og sendes med fri frakt i hele fastlands Norge (gjelder ikke produkter med hentepriser, klesskap eller bestillinger som bare gjelder tilbehør).

For virksomheter, leveres skapene på en engangspall til hovedinngangen eller varemottak på gateplanet. For privatpersoner tilbyr vi gratis hjemkjøring. Leveransen skjer til porten dersom du bor i en leilighet eller frem til tomtegrensen dersom du bor i et hus, eller så nær porten eller tomtegrensen som en lastebil kan kjøre.

Dersom ingen annen avtale foreligger, må kjøperen selv ordne innbæring og oppstilling. Kontakt oss på 40019381 eller info@eskap.no dersom du vil ha hjelp med innbæring eller fastbolting.

De fleste av våre produkter er lagervarer og leveransetiden er som regel ikke lengre enn 3-5 arbeidsdager, men vi reserverer oss alltid for en leveransetid på 1-2 uker. Vi reserverer oss også for at produktet kan være midlertidig utsolgt. Om et produkt er midlertidig utsolgt og/eller leveringstiden er lengre enn avtalt, kontaktes du omgående av oss, og du har også rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad.

Angrerett

I henhold til distanseavtaleloven har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt (dvs. åpent kjøp og angrerett) innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Du som kunde står for fraktkostnader i begge retninger ved bruk av angreretten, samt ev. kostnader for innbæring og utbæring. For å kunne angre ditt kjøp må varen være pakket i originalemballasjen og varen må være ubrukt.

Dersom varen skades eller kommer bort på grunn av skjødesløshet, opphører angreretten.  Om du angrer ditt kjøp og sender tilbake et produkt til oss betaler vi tilbake dit kjøpsbeløp senest innen 30 arbeidsdager. Som kunde betaler du selv for returfrakten, og angret produkt skal alltid returneres i vesentlig uforandret skick samt i originalemballasje med tilhørende emballasje. Konsument har ansvar for risikoen ved returfrakt; denne risikoen inkluderer blant annet at produktet skades eller forsvinner under transport. Dersom du angrer ditt kjøp vennligst sendt oss en epost med angerrettskjema . Eposten sender du til info@eskap.no, angerskjema

Garantivilkår og Reklamasjon

Vi følger den forbrukerrådet anbefalinger, og samtlige produkter har et års garanti. For at garantien skal gjelde, må du kontakte oss innen eventuell service/reparasjon påbegynner.

Dersom et produkt er feilaktig eller skadet, skal Esafe varsles innen rimelig tid, og ved godkjent reklamasjon står Esafe for samtlige kostnader som har oppstått ved kjøpet, inkludert fraktkostnader i begge retninger.

Dersom du vil benytte deg av reklamasjonen.  Dersom du ønsker å reklamere  vennligst sendt oss en epost til e-post info@eskap.no med reklamasjonskjema.

Eventuell etterbetaling ved angrerett/reklamasjon betales innen 30 dager etter avtale om tilbakebetaling.

Transportskader

Noen ganger kan det oppstå en ulykke og godset blir skadet under transport. Da er det nyttig å vite at skaden har oppstått på vei fra oss til deg. Derfor er det viktig å vite at godset som utleveres til transportøren står under deres ansvar. OBS!: Mottakeren må alltid rapportere eventuelle synlige transportskader til sjåfør og til oss skriftlig når varen blir mottatt. Skjulte transportskader innen 7 dager. Dersom dette ikke skjer, kan ikke skadene dekkes senere.

Følg punktene nedenfor ved transportskade. Reklamasjon må gjøres direkte ved mottaket av varene. Reklamasjonen må skje skriftlig.
2. Om emballasjen er skadet, skal dette angis på fraktseddelen.
3. Ta vare på emballasjen som bevis på hvordan skaden oppstod.
4. Henvend deg til leverandører med kravet ditt.

Dersom ikke reklamasjon av transportskaden skjer ved mottaket av varen, kan transportskaden ikke dekkes senere.

Betalingsvilkår

Vi har fire ulike betalingsalternativer for at du som kunde skal kunne velge det som passer deg best:

Forskuddsbetaling

Gebyr 0 kr.

Ved forskuddsbetaling betaler du inn den totale prisen inkl. mva til bankkonto (Affelix Media Group AB): NO 83981103346 (Handelsbanken)

Du får en ordrebekreftelse på e-post hvor det står et ordrenummer. Den skal du, sammen med navnet ditt, angi på din Internettbetaling dersom du har nettbank slik at innbetalingen blir korrekt. Betaler du direkte på post- eller bankkonto, så ta med deg ditt ordrenummer og gi dette nummeret til ekspeditøren slik at betalingen registreres korrekt. Når du betaler på forskudd, blir ordren aktivert i vårt system etter at vår bank har gitt beskjed til oss om at betalingen er gjennomført. Dette tar normalt 1 – 2 bankdager fra betalingen.

Faktura 14 dager gjennom Klarna

Gebyr 0 kr.

Dersom du velger å betale med faktura, sendes fakturaen sammen med leveransen din. Du har 14 dagers kredittid. Merk at din kredittid på 14 dager regnes fra pakken din sendes, ikke når du velger å motta pakken din. Maksbeløpet for å handle med faktura er opptil 50 000 kr. Lånekreditten fastslås av Klarna, og vi kan ikke påvirke beløpet eller utfallet. Du får beskjed direkte i kassen dersom kjøpet har gått gjennom. Ved forinket betaling tilkommer det en purregebyr med det beløpet som er tillat i henhold til nåværende lov. 60 kr, samt strafferente med 25 % + gjeldende referanserente. Det vil bli utført en standard kredittvurdering uten dedikasjonseksemplar, og leveransen skjer til folkeregistrert adresse. For mer informasjon eller spørsmål, vennligst besøk klarna.no.

• Du må være over 18 år
• Betalingsvilkårene er 14 dager
• Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger.
• Du får ikke ha tidligere ubetalte krav fra Klarna
• Din adresse må være samme adresse som du er folkeregistrert på

Faktura 30 dager gjennom E-skap

Gebyr 0 kr.

For offentlig sektor kan vi tilby fakturering med 30 dagers kredittid.
For virksomheter som handler for over 30 000 kr, kan vi tilby fakturering med 30 dagers kredittid etter vanlig kredittvurdering.

Rentefri delbetaling gjennom Klarna (bare for privatpersoner)

Ved å samarbeide med Klarna, kan vi tilby deg muligheten å dele opp betalingen din direkte i kassen. Du kan velge mellom flere alternativer, og du velger selv det som passer deg best. Du ser direkte på produktsiden hva den totale månedlige gebyr blir, alternativ den totale månedlige avgiften i kassen dersom du kjøper flere produkter.

Selvfølgelig kan du når som helst i løpet av delbetalingstiden betale hele den utestående gjelden. Du kan handle fra 1000 kr opptil 50 000 kr. Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp, og Klarna vil slå dem sammen på den månedlige fakturaen.

Du søker om delbetaling i kassen sammen med kjøpet din. I kassen velger du betalingsalternativet Klarna og ønsket antall måneder. Du får umiddelbart beskjed om søknaden din blir godkjent, og vi kan håndtere kjøpet ditt omgående. Skulle din søknad ikke blir godkjent, kan du velge et annet betalingsalternativ direkte. Klarna sender en kontoavtale hjem til deg i et separat brev. Kontroller at informasjonen stemmer, signer avtalen og returner det i den medfølgende svarkonvolutten.

For mer informasjon, besøk klarna.no

Følgende delbetalingsalternativ tilbys

Måneder Rente Registreringsavgift Administrasjonsgebyr per md.
3 måneder 0 % 95 kr 29 kr
6 måneder 0 % 195 kr 29 kr
12 måneder 0 % 295 kr 29 kr
24 måneder 9,95 % 295 kr 29 kr

Ordebekreftelse

Sendes per e-post fra eskap når ordren er mottatt.

Ikke hentet/mottatt varen

Dersom varen ikke blir hentet/mottat, pålegger vi deg alle kostnader for frakt, returfrakt og en administrativ avgift på 300 kroner eksklusiv moms.

Priser

Samtlige priser er angitt i NOK og du kan velge å vise prisene inkl. eller ekskl. moms over søkefeltet.

Tvist

Ved eventuelle tvister, er våre retningslinjer å følge den forbrukerrådet anbefalinger.

Force Majeure

Ved hendelser som krig, naturkatastrofer, streik på arbeidsmarkedet, beslutninger fra myndighetene, uteblitt leveranse fra underleverandør, fordyrende omstendigheter, og lignende hendelser utenfor esafes kontroll som ikke kan forutses, skal anses som force majeure. Det innebærer at Affelix Media Group AB (eskap.no) befris fra sine forpliktelser til å fullføre den inngåtte avtalen.

Informasjonskapsler

I henhold til loven om elektronisk kommunikasjon, som trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøker en nettside med informasjonskapsler få informasjon om det.
eskap.no bruker informasjonskapsler.

En såkalt sesjonsinformasjonskapsel lagres på din datamaskin for å se til at varene du kjøper havner i kundevognen din, samt se til at du kan logge inn på riktig konto. Informasjonskapselen inneholder ingen personlig informasjon, og det går ikke an å bruke informasjonen på noen måte. Informasjonskapslenes eneste funksjon er å sikre teknisk at man er korrekt innlogget på sin egen konto. For at det skal gå an å logge inn og handle på eskap, krever det at du har aktivert informasjonskapsler i nettleseren din.

Kunde- og personlige opplysninger

Alle personlige opplysninger som du etterlater hos oss, eller som vi mottar, blir håndtert i henhold til personopplysningsloven, popplyl. De personopplysningene du etterlater kan brukes for å sikre leveringene til deg, for kredittvurdering og for å sende tilbud og opplysninger om vårt sortiment til deg. De opplysningene du etterlater er bare tilgjengelige for eskap.no og gis ikke videre til tredjepart. Du har rett til å vite om de opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å be eskap slette eller korrigere de opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne eskap kjøpsvilkår, samtykker du til det ovenstående.

Annet

Vi reserverer oss for eventuelle publiseringsfeil i alle deler av nettbutikken, og eventuelle forskjeller på farge eller design på produktene.

Vi forbeholder oss retten til å endre all informasjon, inklusiv, men ikke begrenset til, priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud, uten tidligere varsel. Ved eventuelt opphørssalg til endret pris, eller dersom et produkt har blitt utsolgt, har vi rett til å heve kjøpet og etterbetale eventuelle innbetalte beløp på best mulig måte. Vi skal også gi beskjed til kunden dersom det finnes et erstattende eller likeverdig produkt tilgjengelig.

Dina varor

Din handlevogn er tom

Totalt:

Tom vognen Til kassen